جلسه سازمانهاي غير دولتي جوانان استان با حضور سي نماينده از در محل نمايندگي سازمان ملي جوانان استان يزد برگزار شد.

یزدفردا :علي عادل عابدي نژاد نماينده سازمان ملي جوانان در سخنان خود هدف از تشكيل  اينگونه جلسات را بیان داشت :

1- هدف از تشكيل از جلسه همفكري و همدلي دبيران تشكلها را كه براي نمايندگي سازمان جوانان مهم مي باشد و همچنين آشنائي دبيران با هم كه بسيار مهم مي باشد.
2- اعتبارات سازمان غير دولتي جوانان در سال 1385 كه بصورت اختصاصي بودجه اي نيامده بود و بودجه جديد براي پروژه هاي ارسالي مي باشد كه در جلسه سياستها و برنامه نحوه پرداخت ان توضيح داده شد.
3- حضور معاون جديد سياسي امنيتي استانداري يزد در جلسه كه ايشان با سازمانهاي مردم نهاد آشنا مي شوند و همچنين مي توانند كمك تاثير گذار در هماهنگي دستگاهها داشته باشند تا از نقش و توان سازمانهاي غير دولتي استفاده ببرند.

در اين ديدار مسئول سازمان ملي جوانان يزد در خصوص پروژه هاي اجرايي تشكلهاي مردم نهاد مطالبي بيان كرد و گفت: يك پروژه خوب بايد هويت ساز، مورد پسند اهل فن، داراي مخاطب و طبق اساسنامه تشكل باشد.
در پايان صحبتها و توضيحات نماينده سازمان ملي جوان در يزد به سوالات دبيران و نمايندگان تشكلهاي غير دولتي پاسخ گفت.

عبد الرسول دوران معاون امنيتي استانداري يزد در حالي كه جلسه پايان پذيرفته بود و بسياري از حاضرين و نمايندگان سازمانهاي غير دولتي رفته بودند در جلسه حضور يافتند.

ايشان ضمن عذر خواهي به خاطر تاخير در حضور و جلسه مهم در استانداري و ايام انتخابات در سخناني كوتاه بيان نمودند: در طول انقلاب اسلامي علي رغم بعضاً تضاد هاي فكري مردم ايران در روند شكل گيري انتخابات و فعاليتهاي گوناگون كشور مردم به واقع نقش داشتند.

وي با اشاره به نقش سازمانهاي مردم نهاد در استعداديابي و پرورش نخبگان جامعه گفت: تشكلهاي مردم نهاد، افراد با سليقه هاي مختلف را دور هم گرد آورده اند و مي خواهند با روشهاي خاص خود به يكسري اهداف و آرمانها در چارچوب نظام دست يابند و اين يكي از نيازهاي كشور است.

دوران تشكلهاي مردم نهاد را به بررسي چشم انداز بيست ساله دولت فراخواند و گفت: بهينه سازي مادي و انساني جامعه از جمله وظايف اين تشكلهاست.

وي با تأكيد بر لزوم هوشياري جوانان خاطر نشان كرد: دشمن مي داند از لحاظ نظامي نمي تواند ما را مغلوب كند به همين دليل روي فرهنگ و جوانان ما سرمايه گذاري مي كند و هدفش تأثير گذاري بر باورهاي جامعه و جوانان است
ايشان احزاب سياسي و سازمانهاي مردم نهاد(غير دولتي) را بسيار تاثير گذار در جهت دهي به مردم در فعاليتهاي گوناگون دانستند.

همچنين در نقطه نظري مشابه دو تن از دبيران قديمي سازمانهاي غير دولتي استان يزد ابراز نمودند: بهتر نيست به جاي شعار و سخن گفتن در مورد حضور و فعاليت مردم و جوانان در انتخاب مديران جوان براي استان و كشور از توانمندي جوان ايراني همانطور كه در دفاع مقدس جوان ايراني توان خود را بارها نشان داده و هم اينك همه در عرصه هاي گوناگون فرهنگي - علمي- ورزشي - صنعتي - سياسي و... توان خود را به واقع نشان داده هست و نوعي ترديد براي انتخاب مديريتي وجود دارد استفاده گردد.

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد و گزينه تاثير گذار در انتخاب مديران استان يزد شرايط كنوني مقداري متفاوت از گذشته دانست و كاملا موافق بر انتخاب جوانان در مديريتهاي استان و كشور تاكيدبود و در سخنان خود بر اين نكته مهم تاكيد ورزيد.
با تشکر از انجمن رایحه سبز استان

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا